Our rating: 5/5 stars

Score: (From 0 Ratings)
eBook version

Audiobook version

Read book description and reviews - Den store demonen by Håkan Lahger

Den store demonen by Håkan Lahger

De här intervjuerna publicerades ursprungligen i Intrig, nr. 4 1994 samt Playboy, nr 4. 1999 Två hårdkokta samtal med författaren Stig Larsson. Om film, teater, litteratur och dålig kritik. Om dumma människor, kulturens ynk­ryggar, drivkraften att skada maximalt och Bibelns styrka. Håkan Lahger är en av Sveriges ledande musik­ och nöjesjournalister. Började på Dagens Nyheter i slutet på 70-­talet och startade musik­tidningen Schlager på 80­-talet. Har arbetat för flertalet ledande magasin och tidskrifter genom åren samt skrivit ett drygt halvdussin böcker, bland annat Proggen – musikrörelsens uppgång och fall och om det legendariska skivbolaget Metronome – De legendariska åren. Vidare böckerna Ulf Lundell – Den vassa eggen och Bob Dylan – En kärlekshistoria, hösten 2013 kom Helikopterpiloten – berättelsen om ett rån. Telegram Journalistik ger ut god journalistik som publicerats genom tiderna – i bokform. Krönikor, essäer, reportage, artiklar, spännande features, djuplodande intervjuer, grävande reportage – journalister från den så omsusade magasinsboomen under 80-, 90- och 00-talet öppnar sina digra arkiv, och det har skrivits fantastiska texter även innan dess som nu kan tillgängliggöras igen. Det skrivs dessutom nya texter, som nu kan läsas direkt – i en e-bok eller en tryckt bok, läsaren väljer.

tags: Den store demonen by Håkan Lahger eBOOK; Den store demonen ePUB; Den store demonen book review; Den store demonen book summaries; book recommendations; book review blogs; book summary websites; Den store demonen Håkan Lahger pdf; Den store demonen Audiobook; Håkan Lahger; Biographies & Memoirs books.